Här har vi har samlat några av de vanligaste frågorna och svaren på dem. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta oss.
Mail: support[at]tunghoganas.se
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
När du beställer från tunghöganäs.se kan du välja att betala med kort (Visa/Mastercard/American Express) samt faktura (14 dagar), delbetalning eller direktbetalning.
Kan jag få hjälp att lägga min order?
Självklart, maila support[at]tunghoganas.se så hjälper vi dig.
Har ni några produkter i lager?
Nej, våra produkter görs på beställning och vi har ingen serietillverkning. Detta innebär att din möbel är helt unik och skapad för dig. Vänligen notera att våra produkter har naturliga variationer i utseendet.
Jag har inte fått någon bekräftelse på min order
Säkerställ att mailet inte har hamnat i Skräppost. Om du inte kan hitta det så hör av dig till support[at]tunghoganas.se så hjälper vi dig.
Var tillverkas era produkter?
Våra produkter tillverkas i Höganäs, Sverige, av Höganäs Verkstad. Den välrenommerade verkstaden har en historia som sträcker sig tillbaka till 1893. Genom vårt samarbete får vi ta del av mer än ett sekel av gedigen erfarenhet, imponerande hantverkskunskap och verkstadens stolta kvalitetsarv.
Läs mer om Höganäs Verkstad här.
Hur lång tid tar det innan min möbel är färdig?
Alla möbler är redo för upphämtning inom 4-6 veckor. När din beställda vara är färdig så får du en bekräftelse via mail att din order är redo för upphämtning.
Erbjuder ni hemleverans?
I nuläget erbjuder vi endast upphämtning på plats i Höganäs. Om du har några frågor kring leverans och upphämtning, vänligen kontakta oss på support[at]tunghoganas.se
Jag har ångrat mitt köp. Kan jag lämna tillbaka varan?
Ja. I enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Varan ska då skickas/lämnas tillbaka i oförändrat skick. Eventuella fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står du som kund för.
Vänligen kontakta vår kundtjänst om du vill nyttja ångerrätten så skickar vi en retursedel till dig.
Hur gör jag en retur?
Om du önskar göra en retur, kontakta oss så återkommer vi med instruktioner till dig. Eventuella fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står du som kund för.
Vad gäller vid reklamation?
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig vänligen kontakta oss på support[at]tunghoganas.se
Vänligen notera att våra produkter har naturliga variationer i utseendet. Detta räknas inte som en defekt och utgör i sig själv inte en giltig anledning för reklamation.
Öppet köp och Bytesrätt
Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar från att du mottagit varan meddelar oss att du vill utnyttja ångerrätten.
Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv som kund för.